03:04 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نوسانات بازار ارز

چهار عامل سردرگمی بازار مسکن
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: بر اساس رفتار گذشته، دوره افزایش قیمت بازار مسکن به اتمام رسیده؛ اما چهار عامل ناشی از شرایط عمومی اقتصاد باعث سردرگمی فروشندگان شده است.
واردکنندگان قطعه برای ترخیص بازگشته‌اند
پایگاه خبری راد: به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، قطعاتی که قرار است طی هفته‌های آینده از گمرکها ترخیص شوند، متعلق به واردکنندگان و تجار قطعات یدکی است که پس از اعمال سختگیری‌ها از ترخیص کالاهای خود منصرف شده بودند و حال که تمهیداتی اندیشده شده، برای ترخیص بازگشته‌اند.
برق گرانی طلا بازار را بی‌رمق کرد/ بی‌علاقگی مردم به نوسانات بازار ارز
پایگاه خبری راد: بررسی میدانی از بازار طلا و ارز نشان از آن دارد که به واسطه رشد قابل توجه قیمت طلا آنچنان داد و ستدی در این بازار انجام نمی‌شود و از سویی دیگر نوسانات بازار ارز جذابیتی برای مردم نداشته و تنها مسافرانی که نتوانستند به میزان مورد نیاز ارز خریداری کنند به سبزه‌میدان تهران مراجعه می‌کنند.
تشریح دلایل افزایش ۳۰ درصدی قیمت آجر
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فخاران یزد، کمبود نیروی کار با توجه به بازگشت مهاجران خارجی شاغل در کوره‌های آجرپزی به کشورهایشان و هزینه‌های بالای تامین و تعمیر ماشین‌آلات را علت افزایش 30 درصد قیمت آجر در ماه‌های آخر سال اعلام کرد.
ثروتمندترین اشخاص ترکیه چه‌کاره‌اند؟
پایگاه خبری راد: ارمن اولیچاک توانست به ثروتمند ترین فرد ترکیه ای تبدیل شود.
نرخ تورم انگلیس در پایین‌ترین سطح ۲ سال اخیر
پایگاه خبری راد: با کاهش بهای سوخت، تورم در انگلیس کاهش محسوس یافته است.
 تسهیلات ١۵ هزار میلیاردی به دو خودروساز اصلی کشور اعطا شده است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت خودرو در شرکت‌های تولیدکننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف‌کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است. البته برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروسازی اصلی کشور، ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت می‌شود.
این روزها صرافان چندان رغبتی به معامله ارز ندارند!
پایگاه خبری راد: این روزها صرافی‌ها کمتر خرید و فروش ارز انجام می‌دهند و پاسخ آن‌ها به مشتریان بیشتر مربوط به سیاست‌های اخیر بانک مرکزی است؛ موضوعی که در بلندمدت می‌تواند تاثیر منفی بر بخش ارزی و گردشگری کشور داشته باشد.
برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی هلدینگ پی وی سی در ایران
پایگاه خبری راد: تحریم، صنعت پتروشیمی را هدف گرفته است و بسیاری از کشورها حاضر نیستند به ایران کاتالیست بفروشند. اما برخی از شرکت‌های داخلی توانستند کاتالیست‌های مورد نیاز را تولید کنند.
 شرکت ال جی دیگر تعدیل نیرو نخواهد داشت
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با اشاره به دیدار خود با مدیران شرکت ال جی عنوان کرد: در این دیدار به پرسنل زحمتکش شرکت ال جی که در ماه‌های اخیر به علت نوسانات بازار ارز و تاثیرات ناشی از آن با تعطیلی بخش‌هایی از این کارخانه، از کار بیکار شده‌اند قول دادم که به یاری حق تعالی دیگر تعدیل نیروی در این شرکت رخ ندهد.
 علت اصلی بی‌ثباتی بازار آجیل و خشکبار چیست؟!
پایگاه خبری راد: در کنار رشد قابل‌ توجه قیمت انواع محصولات و خوراکی‌ها، نرخ انواع آجیل و خشکبار روند صعودی به خود گرفته و هم‌اکنون 60 درصد عرضه و تقاضا در بازار آجیل و خشکبار کاهش یافته است.
بازار لوازم خانگی با مشکل افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند
پایگاه خبری راد: رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که مساله‌ گرانی ربطی به فروشندگان ندارد و مشکل در تولید و تامین این کالاها است.
ابهامات بسته حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد
پایگاه خبری راد: دولت از اجرای بسته حمایتی در شرایط موجود اقتصادی خبر داده است، اما با وجود اهمیت آن، تاکنون اعلام رسمی درباره جزئیات این بسته نشده و ابعاد مختلف آن در ابهام قرار دارد. در این بین البته گمانه‌زنی‌ها و اخبار احتمالی در رابطه با بسته حمایتی وجود دارد و پیگیری‌ها از سازمان برنامه و بودجه به عنوان بانی اصلی اجرای طرح برای دریافت اطلاعات بیشتر تاکنون بی نتیجه مانده است.
 نوسانات بازار ارز همه مطالعات پتروشیمی کرمان را به هم زد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدورای نسبت به اینکه فردا (چهارشنبه ۲۵ مهرماه) خبرهای خوشی در خصوص وضعیت استانداری کرمان داشته باشیم، تصریح کرد: امیدوارم که هر فردی استاندار کرمان می‌شود در راستای توسعه استان کرمان گام بردارد.
"نفت" و "اوراق" به داد بودجه رسید/ فعلا کسری نداریم
پایگاه خبری راد: با وجود محقق نشدن بخشی از منابع دولت در پنج ماه ابتدایی امسال به ویژه در حوزه درآمدها، کاهش مصارف باعث شده فعلا در این مدت کسری بودجه نداشته‌ایم. این درآمدهای نفتی و انتشار اوراق بوده که توانسته کم‌کاری بخش مالیاتی و سایر درآمدها را جبران کند.